Λειτουργία

  Κανονισμός Λειτουργίας

ΜΑΘΗΤΕΣ

  • Προσερχόμαστε έγκαιρα το πρωί στο σχολείο και παρευρισκόμαστε απαραίτητα στην πρωινή συγκέντρωση στον αύλειο χώρο. Εξαιρούνται μόνο οι μαθητές που δεν προλαβαίνουν για συγκεκριμένο λόγο να βρεθούν στην ώρα τους στο σχολείο.
  • Σημαντικές ανακοινώσεις θα αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων και από εκεί οφείλουμε όλοι οι μαθητές να ενημερωνόμαστε.
  • Προσερχόμαστε στην αίθουσα διδασκαλίας πριν από τον διδάσκοντα. Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης, είτε κατά την πρώτη είτε στις ενδιάμεσες διδακτικές ώρες, χρεωνόμαστε τις ανάλογες απουσίες, χωρίς να ενοχλήσουμε περαιτέρω στη διεξαγωγή του μαθήματος. Απουσία(-ες) δεν χρεώνεται (-ονται) μόνο στην περίπτωση που ο μαθητής καθυστέρησε για λόγο απόλυτα δικαιολογημένο, οπότε εισέρχεται στη τάξη με άδεια της Δ/τριας.
  • Δεν απομακρυνόμαστε για κανένα λόγο από το χώρο του σχολείου χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση και ενημέρωση του κηδεμόνα.
  • Σε περίπτωση αργοπορημένης προσέλευσης ή απουσίας του διδάσκοντα καθηγητή, μετά από πέντε λεπτά, προσέρχεται στη Διεύθυνση ο απουσιολόγος και, αν αυτός απουσιάζει, ο πρόεδρος του τμήματος (κανείς άλλος μαθητής), ο οποίος θα ενημερωθεί για το πώς θα απασχοληθεί το τμήμα μας τη συγκεκριμένη διδακτική ώρα. Οι μαθητές περιμένουμε ήσυχα μέσα στην τάξη, μέχρι να επιστρέψει ο απουσιολόγος και να μας ενημερώσει, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης.
  • Η παρενόχληση των μαθητών που κάνουν μάθημα συνιστά παράπτωμα και τιμωρείται με ποινή που θα ορίζεται από το Σύλλογο διδασκόντων.
  • Ο απουσιολόγος, μετά την είσοδο του καθηγητή, παίρνει απουσίες κι αφήνει αμέσως το απουσιολόγιο στην έδρα για έλεγχό του από τον καθηγητή και υπογραφή. Σημειωτέον, οποιαδήποτε παραποίηση του απουσιολογίου ή η απόκρυψη απουσιών επισείει κυρώσεις.
  • Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δείχνουμε έμπρακτα το σεβασμό μας τόσο στο μάθημα όσο και στον καθηγητή και τους συμμαθητές μας και πάνω απ’ όλα στον ίδιο μας τον εαυτό, παρακολουθώντας προσεκτικά τη διδακτική διαδικασία, συμμετέχοντας κι αποφεύγοντας σε κάθε περίπτωση να ενοχλούμε.

Απόλυτη προτεραιότητα και δίκιο έχει ο μαθητής που θέλει να μάθει κι ο καθηγητής που οφείλει να διδάξει. Σε περίπτωση καταπάτησης των δικαιωμάτων αυτών, ο μαθητής αποβάλλεται ωριαία.

  • Στη διάρκεια της διδακτικής ώρας που ο μαθητής αποβάλλεται, δεν παραμένει στην αυλή ή στους διαδρόμους, αλλά απασχολείται δημιουργικά στο γραφείο της Δ/ντριας.
  • Κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας ζητάμε άδεια, για να βγούμε από την αίθουσα μόνο για πραγματικά σοβαρό λόγο κι επιστρέφουμε γρήγορα. Σε περίπτωση παρατεταμένης απουσίας ο καθηγητής σημειώνει στο απουσιολόγιο αδικαιολόγητη απουσία .
  • Στα ωριαία διαγωνίσματα καλό είναι να εξαντλούμε το χρόνο που μας δίνεται ασχολούμενοι με το γραπτό μας κι όχι ενοχλώντας τους συμμαθητές μας με άσκοπη φασαρία. Απομακρυνόμαστε από την τάξη, μόνο αν δεν ενοχλούνται τα άλλα τμήματα που εκείνη την ώρα κάνουν μάθημα και κυριότατα, αν είμαστε κάτω από την εποπτεία κάποιου καθηγητή.
  • Στην περίπτωση κενού από το μάθημα κι εφόσον δοθεί η άδεια να κατέβουν οι μαθητές στην αυλή, απαγορεύεται να χτυπούν τις πόρτες στα τμήματα που κάνουν μάθημα ή να ενοχλούν με τις φωνές και τα γέλια τους.
  • Στα διαλείμματα κατεβαίνουμε όλοι στην αυλή. Η απομάκρυνση από τις αίθουσες επιβάλλεται για λόγους υγιεινής (επαρκής αερισμός των τάξεων). Στους διαδρόμους μπορεί να παραμείνει κάποιος μαθητής, μόνο αν έχει κάποιο σοβαρό λόγο και μόνο αφού λάβει την άδεια του εφημερεύοντος καθηγητή.
  • Ως επιμελητές (οι οποίοι ορίζονται από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος) έχουμε την υποχρέωση να φροντίζουμε για τον αερισμό της αίθουσας, τον καθαρισμό του πίνακα και την ύπαρξη μαρκαδόρων. Επειδή οι αίθουσες κλειδώνονται από τον εφημερεύοντα καθηγητή στη διάρκεια του διαλείμματος, οι υποχρεώσεις μας περιορίζονται στη φροντίδα για τον αερισμό και την προετοιμασία της αίθουσας για την επόμενη διδακτική ώρα.
  • Τόσο στην τάξη όσο και στην αυλή προσέχουμε, ώστε ο τρόπος ομιλίας μας κι οι εκφράσεις μας να είναι τέτοιες που να αρμόζουν στο χώρο του σχολείου και στο ρόλο μας ως μαθητών.
  • Διατηρούμε φιλικές, έστω ουδέτερες, αλλά σε καμιά περίπτωση εχθρικές σχέσεις με τους συμμαθητές μας. Δεν καταφεύγουμε στη βία ούτε τη σωματική ούτε τη λεκτική ούτε τη συναισθηματική ή την ψυχολογική, για να λύσουμε τις όποιες διαφορές μας. Θυμόμαστε ότι δεν κάνουμε ποτέ στους άλλους ό, τι δε θέλουμε να κάνουν οι άλλοι σε μας. Η παράβαση αυτού του βασικότατου κανόνα συνιστά λόγο αποβολής από το σχολείο.
  • Απευθυνόμαστε στη Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, για να βοηθήσουμε κάποιο καινούριο συμμαθητή μας να ενταχθεί ομαλά στο σχολικό περιβάλλον, να εξοικειωθεί με τους χώρους του σχολείου και να συμμορφωθεί με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του
  • Σεβόμαστε το χώρο του σχολείου, στον οποίο περνάμε πολλές ώρες καθημερινά (τον διατηρούμε καθαρό, τον προστατεύουμε από φθορές και συμβάλλουμε κατά το δυνατό στην αισθητική του αναβάθμιση). Σε περίπτωση οποιασδήποτε φθοράς ή καταστροφής ο υπεύθυνος οφείλει να αποκαταστήσει τη ζημιά με δική του δαπάνη. Εσκεμμένη ζημιά επισείει κυρώσεις.
  • Αν οι μαθητές με τη είσοδό τους στη σχολική τάξη διαπιστώσουν κάποιες ζημιές στη σχολική αίθουσα από μαθητές του άλλου σχολείου, το αναφέρουν στον Πρόεδρο της τάξης τους κι αυτός στη Δ/τρια,για α επιμεληθεί σχετικά με το θέμα
  • Στο Γραφείο της Διεύθυνσης οποιοσδήποτε μαθητής γίνεται δεκτός μόνο στα διαλείμματα, αν έχει να συζητήσει κάποιο προσωπικό του θέμα. Για θέματα που αφορούν το τμήμα, την τάξη ή το σχολείο δεκτοί γίνονται μόνο οι εκπρόσωποι των μαθητών (Πρόεδρος μαθητικού Συμβουλίου ή-μέχρι να οριστεί-απουσιολόγος)
  • Για τις απουσίες μας μπορούμε να ενημερωνόμαστε από τους υπεύθυνους καθηγητές των τμημάτων ΜΟΝΟ.
  • Σε περίπτωση ανάγκης να φύγουμε εκτάκτως από το σχολείο, προσερχόμαστε στο Γραφείο της Διεύθυνσης, ζητάμε σχετική άδεια κι ακολούθως ενημερώνεται ο κηδεμόνας.
  • Στη διάρκεια των σχολικών εκδρομών απαγορεύεται η κίνηση των μαθητών εκτός των ορίων που έχουν υποδειχτεί, καθώς και η παραμονή τους σε καταστήματα εκτός αυτών των ορίων.
  • Η αδικαιολόγητη αποχή από τα μαθήματα και η κατάληψη του σχολείου συνιστά σοβαρότατο λόγο μη προγραμματισμού ή και ματαίωσης των ήδη δρομολογημένων εκδρομών και λοιπών δραστηριοτήτων, όπως άλλωστε ορίζεται και δια του νόμου περί της αναπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ωρών.
  • Η χρήση και η ενεργοποίηση του κινητού τηλεφώνου δεν επιτρέπεται σε κανένα χώρο του σχολείου ούτε στην αυλή. Το κινητό μας επιβάλλεται να είναι απενεργοποιημένο, για να προστατευτούμε πρώτα απ΄ όλα εμείς οι ίδιοι από τυχόν κακόβουλη ή και αφελή χρήση των εφαρμογών του από συμμαθητές μας. Η παραβίαση του παραπάνω κανόνα τιμωρείται με παρακράτηση της συσκευής, η οποία θα επιστρέφεται μόνο στον κηδεμόνα.
  • Αναφορικά με το κάπνισμα, γνωρίζουμε ότι το κάπνισμα απαγορεύεται για όλους και σε όλους τους χώρους όπου παρέχεται εκπαίδευση. Έτσι δείχνουμε το σεβασμό μας στους νόμους, στο σχολείο , και παράλληλα δίνουμε το παράδειγμα στους μικρότερους μαθητές. Η παραβίαση του κανόνα αυτού συνεπάγεται την άμεση ενημέρωση του κηδεμόνα.
  • Σπουδαιότατος κρίνεται και ο θεσμός των μαθητικών κοινοτήτων. Ως εκ τούτου είναι σκόπιμο να αναβαθμίσουμε το ρόλο τους, για να μπορούν οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποί μας να ανταποκριθούν στις πραγματικές ανάγκες της σχολικής κοινότητας.

Ας λάβουμε υπόψη μας ότι όλες οι οργανωμένες κοινότητες –άρα και το σχολείο- για να λειτουργήσουν σωστά και να ΄ναι αποτελεσματικές στην προαγωγή του έργου τους, την επίτευξη του στόχου τους, αλλά και την ομαλή συμβίωση των μελών τους, πρέπει να ακολουθούν ένα μίνιμουμ κανόνων και συμπεριφορών. Ας σκεφτούμε ακόμη ότι το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός του οποίου τα μέλη (διδάσκοντες και διδασκόμενοι) έχουν κοινό στόχο τη μόρφωση των μαθητών και την πολύπλευρη καλλιέργεια της προσωπικότητάς τους. Με αυτόν το γνώμονα, θα πρέπει όλοι να ακολουθούμε με σεβασμό τα παραπάνω, περιφρουρώντας οι ίδιοι στις δύσκολες εποχές που ζούμε το αγαθό του Δημόσιου σχολείου, που επιβάλλεται να μείνει απρόσβλητο από συμφέροντα, μεθοδεύσεις και σκοπιμότητες.

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Για την εύρυθμη κι αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου, είναι σημαντικό να συμφωνήσουμε ως ομάδα σε κάποιους κανόνες, να υποστηρίξουμε κοινές στάσεις και συνεπείς συμπεριφορές.

Έτσι, οι διδάσκοντες οφείλουν:

  • Να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου, διδάσκοντας έμπρακτα στους μαθητές τους το σεβασμό για το ξεκίνημα της σχολικής μέρας.
  • Να δίνουν το παράδειγμα στους μαθητές τους με την έγκαιρη προσέλευσή τους στην τάξη μετά το χτύπημα του κουδουνιού στις ενδιάμεσες διδακτικές ώρες.
  • Να κρατούν κοινή στάση στην καθυστερημένη προσέλευση των μαθητών.
  • Πιο συγκεκριμένα, κατά την πρώτη διδακτική ώρα δεν δέχονται κανένα μαθητή στην τάξη, αν δεν είναι ενημερωμένοι για κάποιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο μαθητής, οπότε και καθυστέρησε. Κατά τις ενδιάμεσες διδακτικές ώρες κανένας μαθητής δε γίνεται δεκτός μετά την είσοδο του καθηγητή στην τάξη (εκτός σοβαρών περιπτώσεων).
  • Από την κατάσταση με τα ονόματα των μαθητών κάθε τμήματος που υπάρχει στο κάθε απουσιολόγιο, να ελέγχουν συστηματικά τους παρόντες μαθητές αμέσως μετά την είσοδό τους στην τάξη κι αφού, βέβαια, ο απουσιολόγος καταγράψει τις απουσίες και παραδώσει στον καθηγητή το απουσιολόγιο, στη συνέχεια να το υπογράφουν.

Αν κάποιος μαθητής καθυστερήσει για σοβαρό λόγο και του δοθεί μετά η άδεια να επιστρέψει στην τάξη, κυκλώνουν την απουσία του, γράφουν « προσήλθε» και βάζουν δίπλα τη μονογραφή στους.

  • Να θέτουν από την αρχή τους κανόνες (όσο κι αν αυτό φαίνεται αυτονόητο), ώστε οι μαθητές να γνωρίζουν τι ακριβώς ζητά απ’ αυτούς ο καθηγητής τους.
  • Αν έχουν προγραμματίσει κάποιες ομαδικές εργασίες στο χώρο της σχολικής αίθουσας -Το Γυμνάσιο προσφέρεται γενικότερα για τέτοιες μεθόδους διδασκαλίας- να ξεχωρίσουν από την αρχή τις ομάδες, για να γνωρίζουν οι μαθητές με ποια παιδιά και ποιον τρόπο θα συνεργαστούν. Έτσι, ο διαθέσιμος για δραστηριότητες χρόνος θα είναι σαφώς περισσότερος.
  • Να μη δίνουν στους μαθητές άδεια απομάκρυνσης από την τάξη παρά μόνο κατόπιν ελέγχου, γνωρίζοντας πως ο διδάσκων είναι υπεύθυνος κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας, είτε ο μαθητής είναι μέσα στην τάξη είτε του έχει δοθεί άδεια απομάκρυνσης.
  • Να ακολουθούν την κλιμάκωση των ποινών: παρατήρηση, επίπληξη, πριν δώσουν ωριαία αποβολή, την οποία θα πρέπει να σημειώνουν στο απουσιολόγιο με την ένδειξη : Ω. Α. , αλλά και να την καταγράψουν στο βιβλίο επιβολής ποινών. Επιβάλλεται, επιπλέον, να στέλνουν τον τιμωρημένο μαθητή στη Δ/νση για εποπτεία και δημιουργική απασχόληση.
  • Κατά τη διάρκεια γραπτής εξέτασης, εναπόκειται στην ευχέρεια του καθηγητή αν θα παραμείνουν όλοι οι μαθητές στην τάξη ολόκληρη τη διδακτική ώρα ή όχι. Σημειωτέον ότι, αν παραμείνουν όλοι στην τάξη, δε διασαλεύεται η ομαλή λειτουργία του σχολείου και οι μαθητές ελέγχονται καλύτερα.
  • Να ενημερώνουν το βιβλίο ύλης στο τέλος κάθε μαθήματος.
  • Να αποχωρούν τελευταίοι από την αίθουσα, αφού βγάλουν όλους τους μαθητές έξω για διάλειμμα. Έτσι, διευκολύνεται το έργο των εφημερευόντων συναδέλφων.
  • Να φροντίζουν, ώστε να ολοκληρώνουν το μάθημά τους εγκαίρως, για να μη στερούν από τους μαθητές τους το αγαθό του διαλείμματος.
  • Να μην απασχολούν τους μαθητές, όταν χτυπήσει τα κουδούνι για την έναρξη της διδακτικής ώρας.
  • Να μεριμνούν, ώστε να μη χάνονται διδακτικές ώρες χωρίς να υπάρχει πολύ σημαντικός λόγος.
  • Να αποφεύγουν την επιλεκτική χρήση των μικρών ονομάτων των μαθητών. Καλό θα είναι ο διδάσκων σε ένα τμήμα να έχει ενιαία στάση για το σύνολο των μαθητών (πιο απλά, να τους αποκαλεί ή όλους με τα μικρά τους ονόματα ή κανέναν).
  • Να προσέχουν ιδιαίτερα, ώστε ο λόγος τους να μην είναι προσβλητικός κι απαξιωτικός προς κάποιους μαθητές.
  • Να μην έχουν το κινητό τους στην τάξη (τουλάχιστον εμφανώς) και με κανένα τρόπο να μην το χρησιμοποιούν.
  • Να μεριμνούν, ώστε το μάθημά τους να μη γίνεται σε βάρος άλλου μαθήματος.
  • Να προτρέπουν και να βοηθούν τους μαθητές στην οργάνωση γιορτών, εκδηλώσεων και γενικά δραστηριοτήτων, μόνο αν η προετοιμασία τους μπορεί να γίνεται εκτός των διδακτικών ωρών. Εξαιρούνται οι υποχρεωτικές καθιερωμένες γιορτές.
  • Να εισηγούνται την παρακολούθηση κάποιου θεατρικού ή κινηματογραφικού έργου ή οποιαδήποτε άλλη διδακτική επίσκεψη ή δραστηριότητα, με την προϋπόθεση ότι η εν λόγω δραστηριότητα μπορεί να προετοιμαστεί και γενικότερα να υποστηριχτεί από τους καθηγητές.
  • Ειδικότερα, όσον αφορά τις απουσίες των μαθητών, ο υπεύθυνος καθηγητής ορίζει μια συγκεκριμένη μέρα μέσα στην εβδομάδα και ενημερώνει τους μαθητές για τις απουσίες τους.
  • Οι υπεύθυνοι τμημάτων να ενημερώνουν τα βιβλία απουσιών τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα και να ενημερώνουν με mail τους κηδεμόνες. Οφείλουν, επίσης, να ελέγχουν στο τέλος της μέρας ή στην αρχή της επόμενης, αν οι απουσιολόγοι έχουν κόψει τις σελίδες του απουσιολογίου του τμήματος του οποίου είναι υπεύθυνοι και τις έχουν τοποθετήσει στο κατάλληλο φάκελο

ΠΡΟΣΟΧΗ: Στη καταμέτρηση των απουσιών να μην ξεχνούν να λαμβάνουν υπόψη τους και τα απουσιολόγια των ξένων γλωσσών.

Να μην παραλείπουν να ενημερώνουν τη Δ/νση για τη συστηματική απουσία κάποιου μαθητή ή για την απουσία του κάποιες διδακτικές ώρες

  • Να εκτελούν με μεγάλη συνέπεια κι ευσυνειδησία τα καθήκοντά τους ως εφημερεύοντες, γεγονός που συνεπάγεται ότι:
  • Ενημερώνονται για το πρόγραμμα των εφημεριών από τον Υποδιευθυντή.
  • Παρευρίσκονται και βοηθούν στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου όλοι οι εφημερεύοντες (σε αυλή και διαδρόμους).
  • Βρίσκονται έγκαιρα στις θέσεις τους στο διάλειμμα και βγάζουν τους μαθητές στην αυλή. Μόνο με άδεια του εφημερεύοντος μπορεί κατ΄ εξαίρεση κάποιος μαθητής να παραμείνει στο διάδρομο σε ώρα διαλείμματος.
  • Παραμένουν στις θέσεις τους μέχρι το χτύπημα του κουδουνιού για μέσα.
  • Συγκεντρώνουν κι ελέγχουν τα απουσιολόγια και τα βιβλία ύλης στο τέλος του ωρολόγιου προγράμματος.
  • Να ακολουθούν κοινή γραμμή σε θέματα συμπεριφοράς των μαθητών (για παράδειγμα στην επιβολή ποινών, στο ζήτημα της χρήσης των κινητών κλπ.)
  • Να απαιτούν από τους μαθητές το σεβασμό που απαιτεί ο ρόλος και η θέση τους και να κερδίζουν την εκτίμησή τους με λέξεις και με πράξεις.

Οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής

α) σε συνεργασία με τους/τις καθηγητές/καθηγήτριες του τμήματος καλωσορίζουν οποιονδήποτε νέο μαθητή/μαθήτρια και τον/την ενημερώνουν για τη φιλοσοφία της σχολικής μονάδας καθώς επίσης για τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της, ώστε, μέσω αυτής της υπεύθυνης ενημέρωσης, να ενταχθεί χωρίς προβλήματα στο νέο περιβάλλον.
β) Προκειμένου να προβλεφθούν και να αποφευχθούν ανεπιθύμητες    καταστάσεις προγραμματίζονται τακτικές συμβουλευτικές συναντήσεις με τον/τη μαθητή/μαθήτρια, στις οποίες οι ΣΣΖ μπορούν να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν στη σχολική καθημερινότητα και να δώσουν διεξόδους στα ενδιαφέροντα του μαθητή/-ιας.γ) Σε συνεργασία με την ολομέλεια των μαθητών/τριών του τμήματος στο οποίο θα ενταχθεί, ανατίθεται σε ομάδα τριών έως πέντε μαθητών/τριών το έργο της υποστήριξης του /της συμμαθητή/συμμαθήτριας στο νέο του περιβάλλον. Η ομάδα αυτή μπορεί να βοηθήσει στην εξοικείωση με τους χώρους, τα πρόσωπα και κυρίως τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του σχολείου. Παράλληλα, μπορεί να προσφέρει υποστήριξη στην κοινωνική οργάνωση του/της μαθητή/μαθήτριας και την αποτροπή της περιθωριοποίησης του.

 
 
 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *